ЕС обсъжда с гражданите предизвикателствата пред електронната търговия
OT 15:21:02 10-10-2013
IS1520OT.026
електронна търговия - съобщение
ЕС обсъжда с гражданите
предизвикателствата
пред електронната търговия
Еднакви правила и повече контрол над личните данни са сред
основните приоритети
Предизвикателствата, проблемите и възможностите пред
електронната търговия ще бъдат отворени за обсъждане от
европейските граждани онлайн от 14-ти до 16-ти октомври.
Последният тематичен дебат в рамките на Месеца на единния пазар
(23 септември - 23 октомври 2013 г.) е на тема "Електронна
търговия: онлайн покупки, продажби и комуникации".
Загрижени ли сте за защитата на данните в интернет? Имали ли сте
проблеми при получаването и връщането на продукти, закупени
онлайн от друга държава от ЕС? Били ли сте разочаровани, защото
не можете да изтеглите филми или музика в друга държава от ЕС?
Имате възможността да зададете въпроси, да направи предложения,
да споделите нещата, които будят загриженост. Чатовете са шанс
да се осъществи пряк контакт онлайн с експерти, които отговарят
за създаването на политиката на ЕС.
Единният пазар предоставя огромни възможности пред потребителите
и компаниите, обаче не винаги е лесно да се възползваме от тях.
Компаниите и потребителите трябва да бъдат наясно по различни
въпроси като например ДДС, мита, защита на потребителите, защита
на данните, трансграничните платежни системи и т.н.
Сред въпросите, поставени за дискусия, са предоставянето на
достъп до едни и същи онлайн оферти в рамките на ЕС, въвеждането
на по-строги правила за защита на данните и опростяването на
правилата за онлайн продажби от фирми в други европейски
държави.
ЕС е вторият по големина район след Азия по отношение на
интернет потребителите, като техният брой надхвърля 380 милиона.
76% от всички домакинства в ЕС разполагат с интернет връзка.
Повече от половината от гражданите на ЕС имат достъп до интернет
най-малко веднъж на ден (53%), а 52% използват социални мрежи.
Търговия в мрежата?
Около половината от потребителите на интернет в ЕС заявяват, че
купуват стоки чрез услуги онлайн (53%), 48% ползват онлайн
банкиране, 20% продават стоки или услуги по интернет.
Информирани ли сме за рисковете?
Повечето граждани на ЕС не се чувстват добре информирани за
рисковете от киберпрестъпленията (59%), докато 38% декларират,
че са доста добре запознати.
12% от потребителите са били обект на онлайн измами, а 8% са се
сблъсквали с кражба на самоличност. Само около една четвърт от
потребителите на социални мрежи (26%) и още по-малко от онлайн
купувачите (18%) смятат, че имат пълен контрол върху данните си.
74% от европейците смятат, че разкриването на лична информация
онлайн е факт от съвременния живот.
Онлайн дебатът е достъпен за идеи, мнения и коментари на
български език на платформата
http://www.yourideasforeurope.eu/bg
Информация за редакторите:
Месецът на единния пазар се организира от Европейския съюз за
широко обсъждане на възможните решения на проблемите, които
засягат пряко гражданите и бизнеса на континента. Целта на
инициативата е на място да се съберат идеи относно политиките на
ЕС. Темите на дискусиите, които се провеждат на всички 24
официални езика на Съюза, са работни места, социални права,
банки и електронна търговия. Идеите, подадени и обсъдени по
време на Месеца на единния пазар, ще бъдат взети предвид при
създаването на бъдещи политики на ЕС.
/ИС/
IS1520OT.026
електронна търговия - съобщение
ЕС обсъжда с гражданите
предизвикателствата
пред електронната търговия
Еднакви правила и повече контрол над личните данни са сред
основните приоритети
Предизвикателствата, проблемите и възможностите пред
електронната търговия ще бъдат отворени за обсъждане от
европейските граждани онлайн от 14-ти до 16-ти октомври.
Последният тематичен дебат в рамките на Месеца на единния пазар
(23 септември - 23 октомври 2013 г.) е на тема "Електронна
търговия: онлайн покупки, продажби и комуникации".
Загрижени ли сте за защитата на данните в интернет? Имали ли сте
проблеми при получаването и връщането на продукти, закупени
онлайн от друга държава от ЕС? Били ли сте разочаровани, защото
не можете да изтеглите филми или музика в друга държава от ЕС?
Имате възможността да зададете въпроси, да направи предложения,
да споделите нещата, които будят загриженост. Чатовете са шанс
да се осъществи пряк контакт онлайн с експерти, които отговарят
за създаването на политиката на ЕС.
Единният пазар предоставя огромни възможности пред потребителите
и компаниите, обаче не винаги е лесно да се възползваме от тях.
Компаниите и потребителите трябва да бъдат наясно по различни
въпроси като например ДДС, мита, защита на потребителите, защита
на данните, трансграничните платежни системи и т.н.
Сред въпросите, поставени за дискусия, са предоставянето на
достъп до едни и същи онлайн оферти в рамките на ЕС, въвеждането
на по-строги правила за защита на данните и опростяването на
правилата за онлайн продажби от фирми в други европейски
държави.
ЕС е вторият по големина район след Азия по отношение на
интернет потребителите, като техният брой надхвърля 380 милиона.
76% от всички домакинства в ЕС разполагат с интернет връзка.
Повече от половината от гражданите на ЕС имат достъп до интернет
най-малко веднъж на ден (53%), а 52% използват социални мрежи.
Търговия в мрежата?
Около половината от потребителите на интернет в ЕС заявяват, че
купуват стоки чрез услуги онлайн (53%), 48% ползват онлайн
банкиране, 20% продават стоки или услуги по интернет.
Информирани ли сме за рисковете?
Повечето граждани на ЕС не се чувстват добре информирани за
рисковете от киберпрестъпленията (59%), докато 38% декларират,
че са доста добре запознати.
12% от потребителите са били обект на онлайн измами, а 8% са се
сблъсквали с кражба на самоличност. Само около една четвърт от
потребителите на социални мрежи (26%) и още по-малко от онлайн
купувачите (18%) смятат, че имат пълен контрол върху данните си.
74% от европейците смятат, че разкриването на лична информация
онлайн е факт от съвременния живот.
Онлайн дебатът е достъпен за идеи, мнения и коментари на
български език на платформата
http://www.yourideasforeurope.eu/bg
Информация за редакторите:
Месецът на единния пазар се организира от Европейския съюз за
широко обсъждане на възможните решения на проблемите, които
засягат пряко гражданите и бизнеса на континента. Целта на
инициативата е на място да се съберат идеи относно политиките на
ЕС. Темите на дискусиите, които се провеждат на всички 24
официални езика на Съюза, са работни места, социални права,
банки и електронна търговия. Идеите, подадени и обсъдени по
време на Месеца на единния пазар, ще бъдат взети предвид при
създаването на бъдещи политики на ЕС.
/ИС/