Френски рекламен гуру въвежда модела "лоукост" при телевизионната реклама
OT 13:43:30 14-05-2013
NZ1343OT.018
реклама - нископлатена
Френски рекламен гуру въвежда
модела "лоукост" при телевизионната
реклама
Информация до медиите
14.05.2013
Френски рекламен гуру въвежда модела "лоукост" при
телевизионната реклама
Тази седмица за първи път у нас гостува Жан-Пол Трегер,
създателят на концепцията за достъпна телевизионна реклама.
Наричан революционер, заради модела "лоукост", който решава да
прилага през 2004 година, днес харизматичният французин
управлява едноименната френска рекламна агенция, която е
най-големият купувач на оф-праймтайм телевизионно рекламно
време.
Преди 10 години Жан-Пол Трегер установява, че рекламата е един
от малкото сектори, в който не присъстват компании за
нискобюджетни услуги. Той сравнява достъпната телевизионна
реклама с принципа на "лоукост" полетите - без ненужни и
паразитни разходи, само това, от което клиентът действително има
нужда. С убеждението, че ниската цена не е синоним на евтино,
нито на компромис с ефективността и качеството, Трегер решава да
прокара този модел при телевизионната реклама, с годините става
все по-скъпо да заснемеш клип и да закупиш рекламно време.
Нискобюджетната рекламна услуга има успех на пазари, където
инвестицията в ТВ реклама е силно доминираща, каквато е и
България. С навлизането у нас се предоставя достъп до телевизия
на много марки, които досега са смятали, че не могат да си
позволят тази медия.
В крайна сметка "лоукост", означава "новаторството срещу
традицията". Услугата привлича клиенти с нискобюджетно мислене,
които се стремят към ефективност и спестяване. Жан-Пол Трегер
споделя, че когато преди седем години стартира TVLowCost,
предполага, че ще привлече основно малки компании, но първият
клиент с договор е гигантът Юниливър, а след него кетчупът на
HEINZ и джинсите WRANGLER. Така за френската агенция половината
от клиенти са нови на терена на ТВ рекламата, а другата половина
са марки с традиции в телевизията, привлечени от подхода заради
ефективността на разходите и творчески подход към клиповете.
"Излъчванията през деня или в по-късните часове могат да са 6 и
повече пъти по-евтини, а предаванията по това време често имат
много по-фокусирана аудитория с по-основателни причини да гледат
. . . и вие можете да натрупате чудесна "добавена стойност" към
по-добрата ценова ефективност на такава стратегия. (. . .)
Докато болшинството рекламодатели се концентрират в
най-гледаното време с голямата му аудитория и произтичащите от
това изключително високи цени, TVLowCost използва много различни
възможности за медиа купуване в националните телевизии извън
прайм тайма с отлична ефективност", обяснява Жан-Пол".
Жан-Пол Трегер е автор е на книгата "Лоукост мисленето" (б.а.
The Low Cost Attitude), както и на първите две написани в Европа
книги по маркетинг, ориентиран към потребителите над 50 години:
Le Senior Marketing" (1994 г., преиздадена 2005 г.) и "18
златни правила как да привлечем по-възрастните потребители"
(1996 г.). През 2002 г. издава на английски език съвместно с
Palgrave/MacMillan книгата "Маркетинг 50+ ", която се продава в
над 30 страни. Той е и добре познат като един от международните
експерти по маркетинг на поколенията и много често е канен да
участва като лектор в международни семинари, конгреси и
конференции.
На 17 май в Sense hotel Sofia ТВЛоуКост България организира
специална среща с Жан-Пол Трегер. Той ще представи за първи път
у нас пред избрана бизнес аудитория предимствата на модела.
Българският екип ще запознае присъстващите и с актуалните
тенденции в развитието на медийния пазар, проучванията и
тестването на аудитории.
Бележки до редакторите:
Жан-ПолТрегер (http://treguer.wordpress.com/ ) има голям опит в
рекламни агенции (Kenyon & Eckardt, Saatch i& Saatchi). Той
основава собствена агенция MGTB през 1982, която става партньор
Ayer Worldwide през 1987 г. Бил е член на международния борд на
директорите на Ayer International, Ню Йорк. След като продава
първата си агенция на EURO RSCG, през м.май 1995 г. той стартира
Senioragency, като основава първата международна рекламна
мрежа, която таргетира хората над 50 и пенсионерите.
Жан-Пол Трегер е създател на TVLowCost концепцията, превърнала
се веднага в "хит" напазара. Тя дава възможност за евтин достъп
до телевизионно време на компании, които до този момент са
смятали този тип реклама за финансово недостъпна. Днес френската
агенция TVLowCost обслужва 57 клиенти, спечелени за по-малко от
4 години. Във Франция тя е и най-големият купувач на
оф-праймтайм телевизионно рекламно време с над 50 000 излъчвания
годишно в национални френски телевизионни канали. Постоянно
разрастващата се мрежа е регистрирала свои представителства в 9
държави: Франция, Германия, Белгия, Италия, Великобритания,
Швеция, Австралия, Нова Зеландия. Работещият "революционен"
модел навлиза в България в краяна 2011-та година.
/НЗ/
NZ1343OT.018
реклама - нископлатена
Френски рекламен гуру въвежда
модела "лоукост" при телевизионната
реклама
Информация до медиите
14.05.2013
Френски рекламен гуру въвежда модела "лоукост" при
телевизионната реклама
Тази седмица за първи път у нас гостува Жан-Пол Трегер,
създателят на концепцията за достъпна телевизионна реклама.
Наричан революционер, заради модела "лоукост", който решава да
прилага през 2004 година, днес харизматичният французин
управлява едноименната френска рекламна агенция, която е
най-големият купувач на оф-праймтайм телевизионно рекламно
време.
Преди 10 години Жан-Пол Трегер установява, че рекламата е един
от малкото сектори, в който не присъстват компании за
нискобюджетни услуги. Той сравнява достъпната телевизионна
реклама с принципа на "лоукост" полетите - без ненужни и
паразитни разходи, само това, от което клиентът действително има
нужда. С убеждението, че ниската цена не е синоним на евтино,
нито на компромис с ефективността и качеството, Трегер решава да
прокара този модел при телевизионната реклама, с годините става
все по-скъпо да заснемеш клип и да закупиш рекламно време.
Нискобюджетната рекламна услуга има успех на пазари, където
инвестицията в ТВ реклама е силно доминираща, каквато е и
България. С навлизането у нас се предоставя достъп до телевизия
на много марки, които досега са смятали, че не могат да си
позволят тази медия.
В крайна сметка "лоукост", означава "новаторството срещу
традицията". Услугата привлича клиенти с нискобюджетно мислене,
които се стремят към ефективност и спестяване. Жан-Пол Трегер
споделя, че когато преди седем години стартира TVLowCost,
предполага, че ще привлече основно малки компании, но първият
клиент с договор е гигантът Юниливър, а след него кетчупът на
HEINZ и джинсите WRANGLER. Така за френската агенция половината
от клиенти са нови на терена на ТВ рекламата, а другата половина
са марки с традиции в телевизията, привлечени от подхода заради
ефективността на разходите и творчески подход към клиповете.
"Излъчванията през деня или в по-късните часове могат да са 6 и
повече пъти по-евтини, а предаванията по това време често имат
много по-фокусирана аудитория с по-основателни причини да гледат
. . . и вие можете да натрупате чудесна "добавена стойност" към
по-добрата ценова ефективност на такава стратегия. (. . .)
Докато болшинството рекламодатели се концентрират в
най-гледаното време с голямата му аудитория и произтичащите от
това изключително високи цени, TVLowCost използва много различни
възможности за медиа купуване в националните телевизии извън
прайм тайма с отлична ефективност", обяснява Жан-Пол".
Жан-Пол Трегер е автор е на книгата "Лоукост мисленето" (б.а.
The Low Cost Attitude), както и на първите две написани в Европа
книги по маркетинг, ориентиран към потребителите над 50 години:
Le Senior Marketing" (1994 г., преиздадена 2005 г.) и "18
златни правила как да привлечем по-възрастните потребители"
(1996 г.). През 2002 г. издава на английски език съвместно с
Palgrave/MacMillan книгата "Маркетинг 50+ ", която се продава в
над 30 страни. Той е и добре познат като един от международните
експерти по маркетинг на поколенията и много често е канен да
участва като лектор в международни семинари, конгреси и
конференции.
На 17 май в Sense hotel Sofia ТВЛоуКост България организира
специална среща с Жан-Пол Трегер. Той ще представи за първи път
у нас пред избрана бизнес аудитория предимствата на модела.
Българският екип ще запознае присъстващите и с актуалните
тенденции в развитието на медийния пазар, проучванията и
тестването на аудитории.
Бележки до редакторите:
Жан-ПолТрегер (http://treguer.wordpress.com/ ) има голям опит в
рекламни агенции (Kenyon & Eckardt, Saatch i& Saatchi). Той
основава собствена агенция MGTB през 1982, която става партньор
Ayer Worldwide през 1987 г. Бил е член на международния борд на
директорите на Ayer International, Ню Йорк. След като продава
първата си агенция на EURO RSCG, през м.май 1995 г. той стартира
Senioragency, като основава първата международна рекламна
мрежа, която таргетира хората над 50 и пенсионерите.
Жан-Пол Трегер е създател на TVLowCost концепцията, превърнала
се веднага в "хит" напазара. Тя дава възможност за евтин достъп
до телевизионно време на компании, които до този момент са
смятали този тип реклама за финансово недостъпна. Днес френската
агенция TVLowCost обслужва 57 клиенти, спечелени за по-малко от
4 години. Във Франция тя е и най-големият купувач на
оф-праймтайм телевизионно рекламно време с над 50 000 излъчвания
годишно в национални френски телевизионни канали. Постоянно
разрастващата се мрежа е регистрирала свои представителства в 9
държави: Франция, Германия, Белгия, Италия, Великобритания,
Швеция, Австралия, Нова Зеландия. Работещият "революционен"
модел навлиза в България в краяна 2011-та година.
/НЗ/