Правилата за комуникация между администрациите по електронен път са разработени по проект, финансиран от ОПАК

OT 10:28:30 04-03-2013
IS1027OT.009
Оперативна програма "Административен капацитет" - поект

Правилата за комуникация между администрациите по електронен път
са разработени по проект, финансиран от ОПАК

Подробни стандарти, модели и процедури за електронната
комуникацията между администрациите, са разработени по проект на
Министерството на транспорта, информационните технологии и
съобщенията "Развитие на административното обслужване по
електронен път". Той се осъществява с финансовата подкрепа на
Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана
от Европейския социален фонд.

В обмена на данни чрез Единната среда за обмен на електронни
документи са включени серия от дейности, които всяка организация
е длъжна да извърши. Една от тях например, е подготовка за
съхранение в електронен вид на данни. Целта е информацията,
която ведомството събира или създава като първичен администратор
на данни, да бъде структурирана така, че да бъде разбрана от
другите организации и да бъде в съответствие с нормативната
уредба. Анализът по проекта посочва кои служители и ИТ експерти
да участват в процеса, какви са препоръчителните срокове за
реализация на този етап на подготовка и какъв е финансовият
ресурс, който ще бъде необходим за извършване на тази дейност.
Следва препоръка как всяка администрация да определи какво да
впише в регистъра, каква да е структурата, съдържанието, подхода
за обработка и гарантирането на истинността на поддържаните
данни.

Ползването на данни от регистрите е крайната цел на всеки
потребител. Затова и технологичното осигуряване на обмен на
данни между регистрите на институциите бе една от най-важните
дейности по проекта "Развитие на административното обслужване по
електронен път". Работата е базирана на анализ на най-често
ползваните бази от информация. Автоматичният обмен на данни
между регистрите ще улесни предоставянето на електронни услуги,
като ще спести време и средства както на гражданите, така и на
фирмите.

По проект "Развитие на административното обслужване по
електронен път" е разработен автоматичен обмен между
най-ползваните национални бази данни.

Проектът "Развитие на административното обслужване по електронен
път" K10-31-1 се осъществява с финансовата подкрепа на
Оперативна програма "Административен капацитет", съфинансирана
от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.



/ИС/