Проектът "Развитие на административното обслужване по електронен път" е база за е-управлението през следващите години Проектът "Развитие на административното обслужване по
OT 11:49:30 27-02-2013
NZ1149OT.017
проект - административно обслужване
Проектът "Развитие на административното обслужване по електронен
път" е база за е-управлението през следващите години
Проектът "Развитие на административното обслужване по
електронен път" е база за е-управлението през следващите години
Изпълнението на проекта "Развитие на административното
обслужване по електронен път" създава базата на електронното
управление в България.
Проектът се осъществява с финансовата подкрепа на Оперативна
програма "Административен капацитет", съфинансирана от
Европейския социален фонд.
Резултатите и дейностите, които са реализирани, се
надграждат от още един голям проект, финансиран от ОПАК, който
улеснява ползването на електронни услуги - този за електронната
идентичност на българските граждани. Оттук нататък
Министерството на транспорта, информационните технологии и
съобщенията планира още няколко проекта, отново с европейско
финансиране, които да доразвият постигнатите до този момент
резултати.
Проектът "Развитие на административното обслужване по
електронен път" допринася в голяма степен за изпълнение на
целите пред електронното управление в България в периода 2014 -
2020 година, а именно спестяване на време и пари на гражданите и
бизнеса; подобряване на ефективността на държавната
администрация чрез оптимизиране на оперативното време и
изискваните ресурси (финансови, кадрови, оборудване и др.) при
извършваните от държавната администрация дейности, както и
намаляване на риска от кибер престъпления, чрез автоматична
проверка на данните.
В рамките на проекта бяха осъществени следните дейности:
анализ на нормативната уредба, идентификация на първичните
администратори на данни; анализ на състоянието на държавната
администрация и избор на електронни услуги за реализация в
рамките на проекта. Бяха разработени над 30 регистъра на
държавната администрация и 50 електронни административни услуги
за Столична община. Проектирана е референтната архитектура на
централна и местна администрация; усъвършенстван е порталът на
електронното управление.
Проектът "Развитие на административното обслужване по
електронен път" K10-31-1 се осъществява с финансовата подкрепа
на Оперативна програма "Административен капацитет",
съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален
фонд.
/НЗ/