Андрей Новаков - капитулация на пакета "Макрон" след гласуване в ЕП
OT 18:16:31 04-06-2018
MG1814OT.006
ЕП - Андрей Новаков
Андрей Новаков - капитулация на пакета "Макрон" след гласуване в ЕП
София, 4 юни /БТА/
Като капитулация на пакета "Макрон"определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по
транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. Новаков е единственият български евродепутат,
който имаше право да гласува днес и е един от авторите на одобрените поправки и той определи резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция.
Гласуването означава, че българските фирми за
международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа.
Предоставяме ви интервю на г-н Новаков за пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП. Можете да ползвате свободно цялото или част от него, съобщиха от Пресцентъра на ПП ГЕРБ.
ВЪПРОС: Г-н Новаков, как определяте гласуването в комисията по транспорт и как се стигна до тук?
АНДРЕЙ НОВАКОВ, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ: Това, което, според мен най-пълно обрисува случилото се в
комисията по транспорт днес е абсолютна и безусловна капитулация на Пакета "Макрон" и пълна победа за
българската позиция тук.
ВЪПРОС: Лесно ли убедихте колегите си да подкрепят Вашата позиция?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Трябва да кажа, че започнахме дебатите не от нула, а от -10 от наша гледна точка. Инвестирах повече от една година, за да стигнем до
този успех днес.
ВЪПРОС: Можете ли да дадете подробности за постигнатите компромиси?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Считам, че това беше безусловна капитулация на този пакет първо, защото отпадна тоталната
забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Отпадна изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така отпадна и намерението на
Комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - с други
думи на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.
ВЪПРОС: Това, че пропътувахте от Брюксел до България с ТИР помогна ли за изчистване на вашата позиция?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Най-вече ми вдъхна увереност, вдъхна ми кураж, а пък и преди това пътуване аз не съм живял с
илюзията, че хората, които са заети в международния транспорт имат лека работа или лек живот, но видях, че част
от предложенията са абсолютно неизпълними на практика.
ВЪПРОС: Какво предстои с този документ от тук нататък?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Това е много силен сигнал и към Съвета на министрите, и към Европейската комисия за това
какво мислят единствените пряко избрани от хората служители в институциите на Европейския съюз,
така че аз очаквам това, което гласувахме днес на комисия да бъде финалното решение.
Download link
https://we.tl/pSa7471evT [1]
/МИГ/
MG1814OT.006
ЕП - Андрей Новаков
Андрей Новаков - капитулация на пакета "Макрон" след гласуване в ЕП
София, 4 юни /БТА/
Като капитулация на пакета "Макрон"определи евродепутатът Андрей Новаков одобрените от комисията по
транспорт на Европейския парламент промени в пакета за мобилност. Новаков е единственият български евродепутат,
който имаше право да гласува днес и е един от авторите на одобрените поправки и той определи резултатите от гласуването като пълна победа за българската позиция.
Гласуването означава, че българските фирми за
международен транспорт няма да бъдат ощетени от новата директива и българската позиция има пълна победа.
Предоставяме ви интервю на г-н Новаков за пресслужбата на Групата на ЕНП в ЕП. Можете да ползвате свободно цялото или част от него, съобщиха от Пресцентъра на ПП ГЕРБ.
ВЪПРОС: Г-н Новаков, как определяте гласуването в комисията по транспорт и как се стигна до тук?
АНДРЕЙ НОВАКОВ, евродепутат от ЕНП/ГЕРБ: Това, което, според мен най-пълно обрисува случилото се в
комисията по транспорт днес е абсолютна и безусловна капитулация на Пакета "Макрон" и пълна победа за
българската позиция тук.
ВЪПРОС: Лесно ли убедихте колегите си да подкрепят Вашата позиция?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Трябва да кажа, че започнахме дебатите не от нула, а от -10 от наша гледна точка. Инвестирах повече от една година, за да стигнем до
този успех днес.
ВЪПРОС: Можете ли да дадете подробности за постигнатите компромиси?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Считам, че това беше безусловна капитулация на този пакет първо, защото отпадна тоталната
забрана за използване на кабините на камионите за почивка. Отпадна изискването на всеки три седмици шофьорите да се прибират вкъщи, а също така отпадна и намерението на
Комисията международните шофьори да попадат в обхвата на Директивата за командированите работници - с други
думи на всеки 72 часа, прекарани в някоя страна членка да бъдат налагани местните изисквания и местното законодателство.
ВЪПРОС: Това, че пропътувахте от Брюксел до България с ТИР помогна ли за изчистване на вашата позиция?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Най-вече ми вдъхна увереност, вдъхна ми кураж, а пък и преди това пътуване аз не съм живял с
илюзията, че хората, които са заети в международния транспорт имат лека работа или лек живот, но видях, че част
от предложенията са абсолютно неизпълними на практика.
ВЪПРОС: Какво предстои с този документ от тук нататък?
АНДРЕЙ НОВАКОВ: Това е много силен сигнал и към Съвета на министрите, и към Европейската комисия за това
какво мислят единствените пряко избрани от хората служители в институциите на Европейския съюз,
така че аз очаквам това, което гласувахме днес на комисия да бъде финалното решение.
Download link
https://we.tl/pSa7471evT [1]
/МИГ/