Онлайн платформа и Катедра по туризъм на Великотърновския университет ще рекламират България като дестинация за събитиен туризъм
EZ  16:02:31  01-02-2022 
 HT1559EZ.021
 Туризъм - Великотърновски университет
 
 Онлайн платформа и Катедра по туризъм на Великотърновския университет ще рекламират България като дестинация 
 за събитиен туризъм
 
 
 София, 1 февруари /БТА/ 
 Преподаватели и студенти от Катедра по туризъм от Великотърновски 
 университет "Св. св. Кирил и Методий" и първата по рода си онлайн платформа 
 за подходящи места за събития се обединяват в проект за популяризиране на 
 привлекателните места в страната ни за мероприятия от корпоративен, частен 
 или национален характер, съобщиха от университета във Велико Търново.
 
 Events Guide ще представлява наръчник за най-интересните локации за събития в 8-те туристически района на страната ни, сред които Бургаски черноморски, Родопски, Рило-Пирински, Тракийски и др.  
 Наръчникът  ще бъде качен онлайн през пролетта в единствената платформа за намиране на места за събития Eventplus.bg.
 
 Той ще съдържа данни, анализи и оценки на всеки от осемте туристически района на страната. Ще бъдат извеждани данни за населените места и районите, както и техни конкурентни предимства, касаещи пряко организаторите при избора им на дестинация за провеждане на конгресно-конферентно събитие.  Вниманието на читателя ще се насочи и към спецификата на конгресно-конферентния туризъм чрез важни теоретични обосновки, изводи и препоръки. Всички статии за 8-те района ще са базирани на научно-изследователска дейност от студенти от катедра "Туризъм" от Великотърновски университет "Св. св. Кирил и Методий" и ще са написани от техните преподаватели.
 
 Идеята за наръчника за събитиен туризъм се ражда през 2020-та година от създателя на платформата за събития - Ралица Иванова. Инициативата впечатлява ас. д-р Надежда Костадинова -  преподавател в катедра "Туризъм" при Великотърновския университет "Св.св. Кирил и Методий". Тя предлага тези проучвания за събитиен туризъм да се включват в учебната програма на студентите. Така те ще се въвеждат в реална среда и ще опознаят част от туристическия продукт, с който биха работили. 
 
 Събитийният туризъм у нас, и в частност неговото по-тясно направление - конгресно-конферентният, е слабо засегнат в националната и регионалната политика на страната. Вторият се свързва предимно с големите градове, като София, Пловдив и Варна. При по-насочено изследване става ясно, че условия и потенциал за разгръщане на този нишов туристически продукт, както и за неговото усъвършенстване, са налични и в други туристически дестинации на България.  /ПВ/
 /ХТ/
 

	      	EUR	      	1.9558
	    
	      	USD	      	1.7284
	    
	      	CHF	      	1.8677