Недостигът на шофьори на камиони във Великобритания се забелязва по рафтовете на супермаркетите
CV 16:10:31 04-08-2021
ES1609CV.025
Великобритания - трудов пазар - шофьори
Недостигът на шофьори на камиони във Великобритания
се забелязва
по рафтовете на супермаркетите
Лондон, 4 август /Специално за БТА от Поля Станчева/
Недостигът на квалифицирани шофьори на тежкотоварни автомобили, възникнал заради Брекзит, коронакризата данъчни промени, затрудни търговците на едро при снабдяването на магазините със стоки, пише вестник "Гардиън".
Празните места по рафтовете на супермаркетите вероятно ще останат още няколко месеца, освен ако правителството не направи нещо за справяне с трудовата криза, ударила превозвачите, предупредиха доставчиците.
Големият производител на млечни продукти Арла (Arla) призна, че не е бил в състояние да достави мляко на около една четвърт от супермаркетите миналата седмица.
Логистичните организации и организациите на превозвачите заявиха, че през август ще има недостиг на стоки, тъй като работниците излизат в летни ваканции.
Според Шейн Бренън, изпълнителен директор на Федерацията на хладилните вериги, проблемът се задълбочава.
"В момента гасим пожари. Имаме много свободни работни места и много работници на почивка. Ще имаме прекъсвания в попълването на рафтовете и се примирихме с това", каза той.
Бренън призова потребителите да бъдат търпеливи и да не купуват прекалено много. По думите му проблемът ще бъде още по-тежък по Коледа.
"Този недостиг беше затъмнен от пингдемията, но това не е временно състояние, а сериозен проблем за решаване", заяви експертът. Той призна, че хронично липсват шофьори, необходими на всеки етап от веригата за доставки, заради масово изтичане на работна сила извън Обединеното кралство по време на пандемията.
Веригата супермаркети Теско (Tesco) е сред фирмите, които предлагат стимули от 1000 лири или повече в опит да примамят шофьорите на тежкотоварни автомобили да работят за тях. Според Род Макензи от Асоциацията за пътни превози обаче фирмите, които предлагат "големи пари" не решават проблема, а само привличат работната ръка на другите.
Някои магазините на друга голяма хранителна верига - Сейнсбърис (Sainsbury's) осъмнаха без мляко. От фирмата казаха, че все още се доставят големи количества всеки ден. Говорителя на компанията заяви, че се работи усилено, за да се снабдяват клиентите с необходимите стоки.
Джеймс Бийлби, главен изпълнителен директор на Федерацията на дистрибуторите на едро, обърна внимание на проблема с доставката на алуминий, който ще се отрази върху някои продукти като безалкохолните напитки. Той предупреди, че недостигът на работна ръка, свързан с Брекзит, все пак засяга преди всичко пресните стоки като месо и мляко.
Търговците на дребно посочиха, че е имало само незначителни смущения във веригите за доставки, но подкрепиха призивите за спешни действия на правителството. /БТА-ИКОНОМИКА ЕКСПРЕС/
/ЕС/
ES1609CV.025
Великобритания - трудов пазар - шофьори
Недостигът на шофьори на камиони във Великобритания
се забелязва
по рафтовете на супермаркетите
Лондон, 4 август /Специално за БТА от Поля Станчева/
Недостигът на квалифицирани шофьори на тежкотоварни автомобили, възникнал заради Брекзит, коронакризата данъчни промени, затрудни търговците на едро при снабдяването на магазините със стоки, пише вестник "Гардиън".
Празните места по рафтовете на супермаркетите вероятно ще останат още няколко месеца, освен ако правителството не направи нещо за справяне с трудовата криза, ударила превозвачите, предупредиха доставчиците.
Големият производител на млечни продукти Арла (Arla) призна, че не е бил в състояние да достави мляко на около една четвърт от супермаркетите миналата седмица.
Логистичните организации и организациите на превозвачите заявиха, че през август ще има недостиг на стоки, тъй като работниците излизат в летни ваканции.
Според Шейн Бренън, изпълнителен директор на Федерацията на хладилните вериги, проблемът се задълбочава.
"В момента гасим пожари. Имаме много свободни работни места и много работници на почивка. Ще имаме прекъсвания в попълването на рафтовете и се примирихме с това", каза той.
Бренън призова потребителите да бъдат търпеливи и да не купуват прекалено много. По думите му проблемът ще бъде още по-тежък по Коледа.
"Този недостиг беше затъмнен от пингдемията, но това не е временно състояние, а сериозен проблем за решаване", заяви експертът. Той призна, че хронично липсват шофьори, необходими на всеки етап от веригата за доставки, заради масово изтичане на работна сила извън Обединеното кралство по време на пандемията.
Веригата супермаркети Теско (Tesco) е сред фирмите, които предлагат стимули от 1000 лири или повече в опит да примамят шофьорите на тежкотоварни автомобили да работят за тях. Според Род Макензи от Асоциацията за пътни превози обаче фирмите, които предлагат "големи пари" не решават проблема, а само привличат работната ръка на другите.
Някои магазините на друга голяма хранителна верига - Сейнсбърис (Sainsbury's) осъмнаха без мляко. От фирмата казаха, че все още се доставят големи количества всеки ден. Говорителя на компанията заяви, че се работи усилено, за да се снабдяват клиентите с необходимите стоки.
Джеймс Бийлби, главен изпълнителен директор на Федерацията на дистрибуторите на едро, обърна внимание на проблема с доставката на алуминий, който ще се отрази върху някои продукти като безалкохолните напитки. Той предупреди, че недостигът на работна ръка, свързан с Брекзит, все пак засяга преди всичко пресните стоки като месо и мляко.
Търговците на дребно посочиха, че е имало само незначителни смущения във веригите за доставки, но подкрепиха призивите за спешни действия на правителството. /БТА-ИКОНОМИКА ЕКСПРЕС/
/ЕС/