Производителите на палмово масло в Малайзия очакват огромни загуби въпреки намаляването на случаите на коронавирус

CV 16:45:31 08-03-2021
ZM1644CV.035
Малайзия - палмово масло - коронакриза

Производителите на палмово масло в Малайзия
очакват огромни загуби въпреки намаляването
на случаите на коронавирус


Куала Лумпур, 8 март /БТА/
Производителите на палмово масло в Малайзия предупредиха, че секторът, който има ключово значение за националната икономика, очаква огромни загуби заради ограниченията, въведени срещу разпространението на коронавируса, предаде ДПА.
Според изявление на 12 производители на палмово масло секторът може да понесе годишни загуби от 3 млрд. долара, след като отчете нетен отлив на чуждестранни работници през изминалата година.
Границите на Малайзия са затворени от март 2020 година. Работодателите се борят и с последиците на втория локдаун, който правителството наложи в средата на януари за около месец в борбата с Ковид-19.
Близо 70 процента от близо 300 000 работници в плантациите за палмово масло в страната са мигранти от Индонезия, а Малайзия произвежда около 90 процента от палмовото масло в света, което се използва широко в хранителния и козметичния сектор.
Срещу производителите отдавна се отправят обвинения, че разрушават околната среда и злоупотребяват с работниците. Срещу две малайзийски компании бяха наложени санкции от администрацията на бившия американски президент Доналд Тръмп миналата година заради редица обвинения, включително в използване на принудителен труд.
Срещу малайзийските заводи за латексови ръкавици, които осигуряват над 60 процента от световните доставки, се отправят същите обвинения. Производството им бе блокирано в края на 2020 година, след като хиляди работници мигранти дадоха положителен резултат за коронавирус.
Малайзия отчиташе най-голям брой новозаразени дневно в началото на 2021-а, но през последните седмици случаите намаляват до малко над 1500 днес.
Статистическата служба на страната предупреди, че трудовият пазар остава в трудна ситуация, макар да се очаква началото на ваксинационната кампания, дадено миналия месец, да окаже положително влияние върху заетостта. /БТА-ИКОНОМИКА ЕКСПРЕС/ Елена Савова/ЦМ/