Русенският университет домакинства уебинар на тема "Дигиталната трансформация на образованието"

Русенският университет домакинства уебинар на тема "Дигиталната трансформация на образованието"

BOBSTH 10:18:32 11-06-2020
GI1017BO.003
Русе - университет

Русенският университет домакинства уебинар на тема "Дигиталната трансформация на образованието"


Русе, 11 юни /Мартин Пенев, БТА/
Русенският университет е бил домакин на уебинар на тема "Дигиталната трансформация на образованието". Това е първото от поредица събития, организирани от Aкадемичната общност по компютърни системи и информационни технологии (АОКСИТ), съобщават от висшето училище в крайдунавския град.
Модератор на уебинара е бил академик Петър Кендеров от БАН. По време на форума е била представена визията на Русенския университет за образователния модел след пандемията от коронавируса.
Академик Кендеров е обърнал внимание на това, че образователната система в спешен порядък е преминала към модел, различен от досегашния. По думите му целта на инициативата е да бъдат обменени идеи и опит, за да бъде усъвършенстван създаденият модел, който да е устойчив при възникването на бъдещи предизвикателства.
Заместник-министърът на образованието и науката Карина Ангелиева е поздравила участниците в уебинара, които са били повече от 60. Тя е споделила, че кризата с коронавируса е отключила по-ускореното дигитализиране на образованието. Призовала е академичните експерти открито да споделят опит и мнение, за да бъдат формулирани ясни цели за дигиталните промени в образованието.
Ректорът на Русенския университет чл.-кор. проф. Христо Белоев е призовал към споделяне и обединяване на достигнатия опит. Според него чрез съвместни инициативи като тази може да бъде обединен университетският потенциал с цел подпомагане на училищното образование и достигане на максимален ефект.
Проф. Ангел Смрикаров, ръководител на Центъра за иновационни образователни технологии, е представил визията "Смесеното обучение - основен образователен модел след пандемията". Той е изложил тезата, че трябва да бъде намерен подходящ модел на съчетание между традиционното и дистанционно (синхронно и асинхронно) обучение. Това е наложено от постоянно развиващите се технологии и дигиталното поколение, което расте, живее и се обучава чрез тях.

/ГИ/