Стартира тръжна процедура за разширен идеен проект за обходен път на Плевен

BOBSTH 14:35:01 19-03-2020
MM1431BO.051
Плевен - АПИ - обходен път
Стартира тръжна процедура за разширен идеен проект за обходен път на Плевен
Плевен, 19 март /Малин Решовски, БТА/
Стартира тръжната процедура за изработване на разширен идеен проект за югоизточен обходен път на град Плевен, съобщи пресцентърът на Агенция "Пътна инфраструктура" /АПИ/.
Бъдещият изпълнител ще трябва да направи и пълни инженерно-геоложки проучвания, както и подробен устройствен план - парцеларен план (ПУП-ПП) за изграждане на обходното трасе. Чрез него транзитният трафик ще бъде изведен от централната част на Плевен. Индикативната стойност на обществената поръчка е до 1 млн. лв. без ДДС, а срокът за изработване на проекта е 90 дни.
Обходният път на Плевен ще осигури удобна и безопасна връзка за трафика от Русе по път т-3 Бяла - Ботевград и от фериботния комплекс Никопол - Турну Мъгуреле по път тт-34 Никопол - Плевен, както и за очаквания засилен тежкотоварен поток към Русе по път тт-35 Плевен - Ловеч след цялостното изграждане на автомагистрала "Хемус".
Бъдещият изпълнител ще трябва да разработи два варианта на трасе. Те трябва да са по направлението на т. нар. "жълт" и "син пунктир", изработени през 2007 г.
"Жълтият" вариант започва от пътен възел "Балканстрой" на път тт-35 Плевен - Ловеч и е с по-малка дължина - близо 5 км, преминавайки в непосредствена близост до природен парк "Кайлъка". При разработването на този вариант трябва да се има предвид, че строителство в природния парк е недопустимо. Вариантът "Син пунктир", с дължина около 19 км, започва от пътен възел "Гривица", като предимството му е, че не засяга "Кайлъка", но пресича защитената зона "Студенец". Препоръчва се при разработването на този вариант да бъде потърсено техническо решение, с което трасето да се включи в пътен възел "Балканстрой".
И двата варианта имат своите особености и именно проучването трябва да отговори кои? е по-подходящият от техническа, експлоатационна и екологична гледна точка за строителство. След проучването ще бъде проведена процедура по реда на Закона за опазване на околната среда, а след това ще се пристъпи към детаи?лно разработване на одобреното трасе.
Срокът за подаване на офертите е до 24 април 2020 г.
/ММ/