Около седем процента са учениците на територията на област Благоевград, при които комуникационната свързаност е проблем

BOBSTH 13:05:01 16-03-2020
GI1301BO.023
Благоевград - обучение - организация
Около седем процента са учениците на територията на област Благоевград, при които комуникационната свързаност е проблем
Благоевград, 16 март /Десислава Велкова, БТА/
Около седем процента са учениците на територията на област Благоевград, при които комуникационната свързаност е проблем, посочи в интервю за БТА началникът на Регионалното управление по образованието /РУО/ в Благоевград Ивайло Златанов. Около тридесет хиляди са учениците в областта. От тях предполагаемият дял е 6-7 процента, при които комуникационната свързаност ще е проблем, но това е рамките на днешния ден, допълни Златанов. По думите му в момента се изготвя анализ, който ще бъде подаден към Министерство на образованието. "Събира се информация, тъй като големите мобилни оператори са заявили готовност за осигуряване на безплатни точки за свързване на определени места. Следобед тази информация ще бъде подадена към министерството, за да се направи подбор и там, където е най-необходимо, най-належащо, да се случи това инсталиране на безжични връзка, за да се осъществи този процес на обучение от разстояние.", допълни началникът на РУО - Благоевград.
Организацията, която се въвежда в последните дни, цели да обхване всички училища и максимален брой ученици във форма на обучение от разстояние. Всички 124 училища на територията на областта са заявили готовност, каза още Ивайло Златанов. Като най-прост вариант се използва комуникацията чрез електронна поща, а следваща стъпка е варианти, при които има реална и директна комуникация между учителите и учениците. Това се улеснява от факта, че в много училища на територията на областта има необходимите технически средства и софтуер.
По-трудно ще става обучението от разстояние при деца от семейства с нисък социален статус, посочи Ивайло Златанов. Там комуникацията между учители и ученици ще се осъществява на хартия, като учителите подготвят задачи, тестове и материали, които да стигат до децата през медиатори или други длъжностни лица.
Златанов определи ролята на родителите като важна, за да може учителите да получават правилна обратна връзка за това как детето се справя с учебния материал по време на процеса на обучение от разстояние.
/ГИ/