Предвиждат се три пъти повече професионални паралелки в държавния план-прием за 2020-2021 година в област Враца

BOBSTH 15:56:31 12-02-2020
IS1553BO.020
Враца - държавен план-прием - професии
Предвиждат се три пъти повече професионални паралелки в държавния план-прием за 2020-2021 година в област Враца
Враца, 12 февруари /Ива Спасова, БТА/
Три пъти повече професионални паралелки спрямо профилираните са предложени за държавния план-прием и допълнителния план-прием за следващата учебна 2020-2021 година, съобщиха от областната администрация.
Предложените документи са били одобрени днес на заседание на Областната комисия по заетост, се уточнява в съобщението. Предвижда са през следващата учебна година да бъдат разкрити общо 60 паралелки в средните учебни заведения в областта. От тях 14 са профилирани, а 46 са професионални паралелки. Част от професионалните паралелки се предвижда да бъдат разкрити в обединените училища, в които обучението продължава до 10-ти клас.
Дуално професионално обучение се предвижда да има по пет специалности- промишлена електроника в Професионалната техническа гимназия във Враца, ядрена енергетика и топлотехника в Професионалната гимназия по ядрена енергетика в Козлодуй, локомотиви и вагони в Професионалната гимназия по механизация в Мездра, както и машини и системи с централно програмно управление в Средното училище в Оряхово. Сред новите специалности в професионалното обучение в област Враца са електронна търговия, приложно и системно програмиране, графичен, интериорен и рекламен дизайн, автомобилна мехатроника, както и различни специалности от електротехниката.
Профилираните паралелки са в средни учебни заведения във Враца, Козлодуй, Мездра и Бяла Слатина. Предлаганите профили са математика и физика, математика и информатика, информатика и информационни технологии, хуманитарни и природни науки и чужди езици.
Общо 1 445 са учениците в седми клас през настоящата учебна година, които трябва да завършат основното си образование и да продължат в системата на средното образование в област Враца. По данни на Регионалното управление на образованието седмокласниците са със 100 по-малко от завършилите през предходната година.
/ИС/