Над 60 000 домакинства и фирми, обслужваниот ЧЕЗ, са останали без електрозахранванепрез лятото заради скъсани кабели

Над 60 000 домакинства и фирми, обслужваниот ЧЕЗ, са останали без електрозахранванепрез лятото заради скъсани кабели

BOBSTH 11:19:31 01-09-2019
RM1117BO.009
ЧЕЗ - скъсани кабели - летен сезон

Над 60 000 домакинства и фирми, обслужвани
от ЧЕЗ, са останали без електрозахранване
през лятото заради скъсани кабели


София, 1 септември /Димитрина Ветова, БТА/
Над 60 000 домакинства и фирми на обслужваната от "ЧЕЗ Разпределение" на територията на Западна България, останаха без електрозахранване в резултат на скъсани кабели от строителни компании от началото на летния сезон до средата на август. Това съобщиха от компанията.
Клиентите на дружеството са били засегнати от изключвания, продължили сборно повече от 90 часа. Начело на статистиката е София, където неудобства са били предизвикани за 23 000 клиенти.
Близо 40 са скъсаните кабели средно напрежение на ЧЕЗ. Ремонтите оставят белези на съоръженията и създават рискове от нови аварии.
Незаконни или несъобразени изкопни дейности са причините за възникване на подобни инциденти. При законното строителство от ЧЕЗ съгласуват проектите. При това съгласуване в писмен вид, се информират строителите, че са длъжни да уведомят предварително дружеството за деня и мястото на започване на изкопните дейности. В голяма част от случаите тези изисквания не се спазват, посочват от дружеството. И допълват, че също така често информацията за началото на строителните дейности се получава в предходния ден или в деня на тяхното започване. Това прави реакцията на ЧЕЗ невъзможна, отбелязват от дружеството.
За да отдели ресурс за строителните обекти, е необходимо компанията да бъде информирана поне две седмици предварително за деня, в който ще бъдат извършвани изкопните дейности. От ЧЕЗ очакват от фирмите да информират компанията поне две седмици предварително къде ще извършват изкопни дейности. Това може да става на телефона: 0700 10 010 или на имейла - кlienti@cez-rp.bg.
/РУМ/